DOKÁŽEME TO, CO JINÍ NE! VOLEJTE 603 903 888

Blog

Úloha vakuových zvedáků v udržitelných stavebních postupech

Úloha vakuových zvedáků v udržitelných stavebních postupech

Vzhledem k tomu, že obavy o životní prostředí stále rostou a s nimi se mění i legislativa, je třeba vybírat zdvihací zařízení, která drží krok s moderními stavebními postupy. Ve společnosti KMB STAVEBNÍ SERVIS s.r.o. neustále uvádíme na český trh nové a ekologické technologie, abychom našim zákazníkům pomohli vybrat to nejlepší vybavení pro jejich projekty a zároveň chránili životní prostředí. Patří sem i naše rozsáhlá řada vakuových zvedáků na sklo, kámen a sendvičové a střešní panely.

Ekologický provoz díky technologii napájení z baterií

Společnost KMB STAVEBNÍ SERVIS nabízí mnoho typů vakuových zvedáků, mezi nimi i ty na bateriový pohon. Na rozdíl od tradičních zvedacích zařízení, která se spoléhají na fosilní paliva nebo hydraulické systémy, jsou vakuové zvedáky poháněné bateriemi ze své podstaty ekologické. Díky použití dobíjecích baterií tyto zvedáky eliminují emise spojené se spalovacími motory, což přispívá k čistšímu ovzduší na staveništích, nehledě na snadnost jejich výměny. To je v souladu s celosvětovým úsilím o snížení uhlíkové stopy a zmírnění dopadu stavebnictví na životní prostředí.

Minimalizace plýtvání materiálem a zvýšení bezpečnosti

Vakuové zvedáky jsou skvělým vybavením pro snížení plýtvání materiálem způsobeného jeho rozbitím – což je běžný jev při používání jiných metod zvedání, například ruční manipulace. Ať už manipulujete s křehkými skleněnými panely, těžkými kamennými deskami nebo složitými obkladovými materiály, vakuové zvedáky bezpečně uchopí a přepraví materiál bez rizika pádu nebo rozbití. Tato schopnost nejenže šetří náklady na výměnu, ale také snižuje množství odpadu vznikajícího při stavbě. Tím, že vakuové zvedáky zabraňují náhodným pádům a rozbití, podporují efektivnější využívání zdrojů a materiálů.

Snížení spotřeby hydraulických kapalin: čistší provoz

Tradiční hydraulická zvedací zařízení se často spoléhají na hydraulické kapaliny, které mohou být v případě úniku nebezpečné pro životní prostředí. Mnoho vakuových zvedáků však pracuje bez potřeby těchto kapalin, což výrazně minimalizuje riziko kontaminace půdy a vody. Tento čistší provoz je hlavní výhodou při udržování bezpečného a ekologického pracoviště.

Energetická účinnost provozu

Kromě ekologického zdroje energie se vakuové zvedáky vyznačují také energetickou účinností při provozu. Tato zařízení jsou navržena tak, aby ve srovnání s tradičními zvedacími zařízeními pracovala s minimální spotřebou energie. Efektivní využití energie přispívá ke snížení celkové energetické náročnosti na staveništích, což snižuje provozní náklady i dopady na životní prostředí spojené se spotřebou energie.

Všestranné použití v různých odvětvích stavebnictví

Řada vakuových zvedáků společnosti KMB STAVEBNÍ SERVIS zahrnuje specializovaná zařízení pro manipulaci s různými materiály, jako je sklo, kámen a obklady. Tyto zvedáky jsou všestranné a dokáží se přizpůsobit různým stavebním potřebám, od instalace velkých skleněných oken ve výškových budovách až po přesné umístění dekorativních kamenných prvků v souladu s architektonickými návrhy. Tato všestrannost zvyšuje efektivitu provozu a zároveň zajišťuje, že s každým materiálem je manipulováno pečlivě a přesně, což dále snižuje celkový dopad stavebních projektů na životní prostředí.

Obraťte se na nás a my vám najdeme ten správný vakuový zvedák, který splní zvedací potřeby vašeho projektu. Můžete splnit požadavky emisí na čistou nulu, aniž byste museli obětovat účinnost a výkon. Díky vakuovým zvedákům na sklo, kámen a sendvičové panely různých typů a nosností jsme přesvědčeni, že si u nás vyberete. Kontaktujte společnost KMB STAVEBNÍ SERVIS s.r.o. ještě dnes a najděte si ideální vakuový zvedák pro svůj projekt +420 603 903 888.

 

 

Instalace fasádních prvků pod lešením? Vahadlem!

KMB STAVEBNÍ SERVIS s.r.o. nabízí jednoduché a bezpečné řešení, které umožňuje osazení skleněných fasádních tabulí nebo oken v průběhu probíhajících stavebních prací.Při stavbě výškových budov se dobře uplatňují flexibilní lešenářské systémy a lešení se pohybuje v souladu s postupem stavby. Ačkoli se jedná o mimořádně efektivní koncept, situace se komplikuje, když je třeba instalovat fasádní prvky za probíhajících stavebních prací. V takovém případě je nutné instalovat skleněné tabule pod konstrukci lešení a pod převisem.  

Pomocí vahadla, které je připevněno k běžnému stavebnímu jeřábu, lze fasádní prvky nebo okna přesně vyvážit a nainstalovat pod konstrukci lešení.

Vahadla KMB STAVEBNÍ SERVIS s.r.o. jsou k dispozici v různých verzích s nosností až 5 tun. Systémy lze individuálně konfigurovat a kombinovat s různými vakuovými zvedacími systémy.  

Na staveništi platí, že čas jsou peníze a instalace fasády nesmí nikdy bránit postupu stavby. Instalace skleněných fasádních prvků nebo oken s pomocí jednoho z našich vahadel při nainstalovém lešení je ideálním řešením pro takové projekty.

 

KMB hrdým partnerem výstavy společnosti Lasvit

Účast na projektu novoborského Lasvitu je nejen ukázkou technických dovedností KMB STAVEBNÍ SERVIS s.r.o., ale zároveň ilustruje schopnost firmy reagovat na individuální požadavky zákazníků a zúročit své odborné znalosti v oblasti manipulace a instalace skleněných prvků.

Pojďte se teď s námi ohlédnout a podívat se do Milána, které se v dubnu 2024 stalo centrem mezinárodního designu v rámci Milano Design Week 2024. Rušný program Fuorisalone oživil ulice města, historické budovy i skrytá nádvoří tisícovkou instalací, výstav a akcí, které společně nabídly jedinečný zážitek pro profesionály i nadšence.

Stejně jako každým rokem se tohoto prestižního týdnu designu v Miláně účastnil novoborský LASVIT, světový lídr v odvětví ručně vyráběného skla. Na jeho letošní edici představil v lokalitě Palazzo Isimbardi z 19. století výstavu „Re/Creation“, jejímž středobodem byla instalace z lehaného skla od uměleckého ředitele Lasvitu Maxima Velčovského. Instalaci nazvanou „Porta“ tvořilo sedm velkoformátových panelů z lehaného skla s ručně vytvořeným reliéfem (největší panel měl bezmála pět metrů) a jejím cílem bylo ilustrovat využití řemeslného skla v architektuře. Sklo se pro umělce stalo plátnem a dalo příležitost vytvořit reliéfní povrchy a plochy velkých rozměrů. Výstavu navštívily tisíce návštěvníků a odbornou veřejnost zaujala natolik, že se Lasvitu podařilo vyhrát cenu Fuorisalone za nejlepší výstavu z více než tisíce představených projektů.

Jsme hrdí na to, že jsme přispěli svým dílem k vynikajícímu úspěchu. Výstavní exponáty byly instalovány naším pásovým minijeřábem UNIC-295 s připojeným vakuovým zvedacím zařízením italského výrobce Righetti, konkrétně speciálním modelem GLE 4+8.

Instalace velkoformátových reliéfních skel byla velkou výzvou. Přísavné talíře vakuových zvedáků se standardním těsněním jsou určeny k manipulaci s plochými a hladkými skleněnými prvky, zatímco zde jsme byli postaveni před úkol, jenž spočíval ve schopnosti vakuových talířů nasát, udržet, manipulovat a nainstalovat velkoformátové reliéfní, tedy plastické sklo.

Počátkem roku nás oslovila společnost TGK, která nebyla schopná najít v České republice vakuové zvedací zařízení umožňující manipulaci s reliéfním sklem takových vzorů a velikostí. My jsme se obrátili s konzultací na našeho italského dodavatele vakuových zvedáků, společnost Righetti, (KMB je autorizovaným dealerem vakuových zvedáků Righetti v ČR), která přišla s řešením v podobě speciálního měkkého a přilnavého těsnění přísavných talířů, splňujících požadované nároky.  Přísavné talíře použitého zvedáku, opatřené na míru vyrobeným speciálním těsněním, jsou schopné nasát, manipulovat a instalovat velké skleněné povrchy s reliéfem až do hmotnosti 1200 kg.

Jsme hrdí na to, že jsme umožnili návštěvníkům milánského designového týdne prožít kouzlo milánské výstavy společnosti Lasvit a obdivovat nekonečné možnosti, které sklo jako materiál nabízí.

Kompaktní UNIC-095 pracuje na chodníku vedle rušné silnice

V zakázce, která nás čekala v Uhříněvsi, jsme čelili výzvě, která vyžadovala precizní práci a špičkovou techniku. Naše úkolem bylo nainstalovat čtyři velkoformátová skla o hmotnosti 600 kg  na Náměstí protifašistických bojovníků, na místě s omezeným prostorem a vedle frekventované silnice. Pro tuto práci jsme povolali našeho experta, jeřábníka Mirka Kytlicu, který se specializuje právě na tyto obtížné situace.

S sebou Mirka Kytlica přivezl jeho osvědčenou techniku, kterou s důvěrou používá v podobných projektech. Jeho volba padla na minijeřáb UNIC-095 a vakuové zvedací zařízení Righetti VB4+4. Tato kombinace se stala jeho oblíbenou díky své výkonnosti a spolehlivosti.

Minijeřáb UNIC-095 se osvědčil jako ideální nástroj pro práci na relativně úzkém chodníku vedle rušné silnice. Jeho kompaktní design a variabilní nastavení patek umožnily přesnou manipulaci s velkými skly v náročném prostředí. Spolu s vakuovým zvedacím zařízením od italského výrobce Righetti se Mirek dokázal pohybovat s maximální přesností a bezpečností.

Díky pečlivému plánování a profesionálnímu přístupu Mirka Kytlicy jsme dokončili instalaci skel bez jakýchkoli komplikací. Jeho znalost techniky a zkušenosti s prací v obtížných podmínkách zaručily úspěch celého projektu. Jsme hrdí, že jsme mohli poskytnout našemu zákazníkovi kvalitní a bezpečnou instalaci, která splnila všechna očekávání. Výborná spolupráce s pracovníky společnosti MK OKNA .

Návštěva firmy ZINC a zápas Ligy mistrů UEFA

Návštěva u našeho obchodního partnera, Andrease Zinka, ředitele společnosti ZINC Nutzfahrzeuge, se tentokrát stala nejenom pracovním setkáním, ale i nezapomenutelným zážitkem, který nám poskytl příležitost prohlédnout si krásy malebného městečka Landsberg am Lech a zažít vzrušující okamžiky na fotbalovém stadionu.

Společnost ZINC, kterou vlastní a řídí Andreas a Susanne Zinc, není jenom obyčejným obchodním partnerem. Je to firma s vizí a vášní pro excelenci, což můžeme vidět nejenom ve vysoké kvalitě jejich práce a služeb, ale i v přístupu, s jakým se k nám jako k obchodním partnerům chovají. Jejich sídlo v malebném městečku Landsberg am Lech nám poskytlo krásný pohled na německou krajinu a atmosféru klidu a pohody, která je pro toto městečko typická.

Ale naše návštěva měla ještě jeden velký přídavek – dárek od Andyho, který nám doslova vyrazil dech. Lístky na zápas Ligy mistrů UEFA mezi FC Bayern Mnichov a Real Madrid! Pro každého fanouška fotbalu je taková příležitost snem a pro nás to byla jedinečná šance zažít tento vzrušující sportovní zážitek na vlastní kůži.

Zápas byl napínavý a dramatický – dva góly a dvě penalty! Každá chvíle byla plná napětí a emocí, a my jsme se nadšeně přidávali k davu fanoušků, kteří fandili jako o život. Bylo neuvěřitelné být součástí této atmosféry a díky Andyho štědrosti jsme si zápas užili naplno.

Po vzrušujícím zápase jsme navštívili i sídlo společnosti ZINC, kde jsme si prohlédli stav našeho speciálního vozidla Volvo s namontovanou hydraulickou rukou Effer 2255. Jsme nadšeni z grafických návrhů od našeho talentovaného grafika Marka Šipoše a už se nemůžeme dočkat, až uvidíme naše vozidlo polepené a připravené k práci.

Je skvělé vědět, že naše pětinápravové Volvo, vybavené hydraulickou rukou Effer 2255, bude schopné splnit  ty nejnáročnější potřeby našich zákazníků v České republice. Díky několikadennímu školení, které nám Andreas po dodání mašiny poskytne, budou naši jeřábníci dokonale zvládat provoz hyddraulické ruky Effer 2255 a budou tak schopni uspokojovat vzrůstající potřeby našich zákazníků.  

Děkujeme Andreasi Zinkovi nejenom za to, že nám umožnil zážitek na Alianz Areně, ale i za jeho pohostinnost a vstřícnost, kterou nám prokázal během celé naší návštěvy. Jsme nadšeni z našeho partnerství a těšíme se na budoucí spolupráci.

UNIC-1006: vynikající výkon a přesnost v jednom kompaktním balení

UNIC-1006: vynikající výkon a přesnost v jednom kompaktním balení

Pokud hledáte spolehlivý a výkonný minijeřáb, který zvládne náročné úkoly s lehkostí, pak není třeba hledat dál. UNIC-1006 je největším z řady japonských minijeřábů a nabízí kombinaci vysokého výkonu, přesnosti a kompaktnosti, což ho činí ideální volbou pro širokou škálu stavebních a průmyslových aplikací.

Výkonnostní šampion

S nosností až 10 tun a maximálním dosahem téměř 24 metrů je UNIC-1006 skutečným výkonnostním šampionem mezi minijeřáby. Navržen tak, aby zvládal náročné úkoly s lehkostí, tento minijeřáb nabízí širokou paletu možností v manipulaci s náklady a zajišťuje efektivní dokončení projektů.

Kompaktní design

I přes svou impozantní nosnost a dosah si UNIC-1006 udržuje kompaktní design, který ho činí ideální volbou pro práci na staveništích s omezeným prostorem. Jeho malé rozměry umožňují snadnou manipulaci a pohyb i v těch nejužších prostorech, což zvyšuje flexibilitu a produktivitu práce.

Přesná manipulace

Jednou z klíčových výhod UNIC-1006 je jeho schopnost poskytnout precizní manipulaci s nízkými náklady. Díky vysoké přesnosti a citlivosti ovládání je možné provádět i ty nejnáročnější úkoly s minimálním rizikem poškození materiálu nebo okolního prostředí. To znamená také nižší náklady na opravy a méně časově náročné dokončení projektů.

Spolehlivost a bezpečnost

Japonská kvalita je zárukou spolehlivosti a bezpečnosti, a UNIC-1006 není výjimkou. Každý minijeřáb je pečlivě navržen, testován a certifikován, aby splňoval nejpřísnější normy a předpisy. To znamená, že můžete mít klid v duši, že váš pracovní prostředek je spolehlivý a bezpečný. Naše společnost KMB STAVEBNÍ SERVIS nabízí prodej i pronájem celé výrobní řady japonských minijeřábů UNIC včetně UNIC-1006 a samozřejmostí je následná péče o stroj zákazníka včetně pravidelné údržby, revizí a případných oprav. Prodej Vám zprostředkuje Tamara na tel.č. +420 733 194 525, pro pronájem volejte náš dispečink, kde se o Vás postará Eva nebo Jitka na tel.č. +420 603 903 888.

Závěr

UNIC-1006 je největší z japonských minijeřábů a nabízí kombinaci vysokého výkonu, přesnosti a kompaktnosti, což ho činí ideální volbou pro širokou škálu stavebních a průmyslových aplikací. S touto špičkovou technologií můžete dosáhnout maximální produktivity a efektivity ve vašich projektech a mít klid v duši, že vaše práce je v bezpečných rukou.

 

Zajištění bezpečné instalace panelů speciálními vakuovými zvedáky

Instalace obkladových panelů je často nezbytnou součástí mnoha stavebních projektů, která vyžaduje přesnost a bezpečnost. Zajištění bezpečného zvedání obkladů je nezbytné pro ochranu pracovníků i majetku před možnými riziky. Nedostatečně zabezpečené uchycení při zvedání obkladů může zvýšit pravděpodobnost pádu břemene z výšky, což může způsobit zranění a zničení majetku. Níže se budeme zabývat tím, jaká řešení pro zvedání a instalaci obkladů byste měli zvážit, abyste zvýšili efektivitu a bezpečnost svých zdvihacích projektů.

Vakuová přísavka CL-W na sendvičové panely

Vakuová přísavka CL-W s dvojitým vakuovým okruhem je specifický model pro instalaci izolačních stěnových panelů (např. pro pokládku fasádních panelů, montáž chladírenských místností nebo také skleněných tabulí). Je to kompaktní a snadno použitelné zařízení s nosností 375 kg. Úroveň podtlaku je neustále monitorována řídicí jednotkou, která při každém spuštění provádí autodiagnostiku. Vakuová přísavka CL-W je napájena dobíjecími bateriemi, které lze v případě potřeby snadno vyjmout a vyměnit.

Uchopení a uvolnění nákladu se ovládá praktickým dálkovým ovládáním. Systém otáčení a naklápění o 90°, nezbytný při montáži stěnových panelů, usnadňuje jejich instalaci. Vakuový zvedák CL-W je vybaven jednou přísavkou 500 x 1000 mm, vnitřně rozdělenou do čtyř oblastí, aby byl zaručen dvojitý vakuový okruh. Tento model CL-W je také vybaven odnímatelným závěsem pro snížení výšky pod hákem a usnadnění práce i v situacích s nízkým stropem.

Vakuová přísavka CL1-6 pro instalaci stěnových a střešních panelů

Přísavka pro sendvičové panely CL1-6 je specifická přísavka pro instalaci izolačních stěnových nebo střešních panelů až do hmotnosti 400 kg. Zvláštností CL1-6 je možnost různých konfigurací. Ve skutečnosti je možné se stejnou přísavkou pokládat jak střešní, tak stěnové panely, a to jak svisle, tak vodorovně. Má 6 speciálních přísavných desek, umožňujících zvedat ploché,  mikrožebrované nebo vlnité panely. CL1-6 je napájena dobíjecími bateriemi, které lze v případě potřeby snadno vyjmout a vyměnit. 

Uchopení a uvolnění břemene je řízeno dvojitým ovládacím ventilem umístěným na rukojeti zvedáku.  Naklápěcí mechanismus umožňuje zcela bezpečně pohybovat panely z horizontální do vertikální polohy a naopak. Dále je díky praktickému držáku usnadněno naklápění sacího zvedáku z horizontální do vertikální polohy. Konstrukce vakuového zvedáku je modulární, aby vyhovovala krátkým i delším sendvičovým panelům. Přísavka může být prodloužena přidáním nástavců, které se díky rychlospojkám rychle přichytí ke konstrukci.

Díky dvojitému vakuovému okruhu lze model  CL1-6 používat na stavbách v maximální bezpečnosti a plně v souladu s normou EN13155. Podtlaková řídicí jednotka navíc neustále monitoruje úroveň podtlaku v okruhu a upozorňuje obsluhu na případné nebezpečí pomocí audiovizuálního alarmu. Při každém zapnutí provede řídicí jednotka vlastní diagnostiku, aby se ujistila, že všechny komponenty fungují správně.

Závěrem lze říci, že bezpečná instalace obkladových panelů má zásadní význam pro bezpečnost pracovníků a ochranu majetku na staveništích. Speciální vakuové zvedáky obkladových panelů společnosti KMB STAVEBNÍ SERVIS s.r.o. nabízí inovativní řešení přizpůsobená různorodým potřebám stavebních projektů. Naše obkladové zvedáky se zaměřují na bezpečnost, efektivitu a všestrannost a zajišťují bezproblémový proces montáže, přičemž na každém kroku chrání lidi i okolí.

 

 

 

EFFER 2255 coming soon to KMB - Director Jiří Šubrt visited Zinc Nutzfahrzeuge

 EFFER 2255 coming soon to KMB - Director Jiří Šubrt visited Zinc Nutzfahrzeuge

This week the director of KMB STAVEBNÍ SERVIS s.r.o. Jiří Šubrt met with the director of ZINC Nutzfahrzeuge, Andreas Zinc. At ZINC, they are currently finishing the installation of an EFFER 2255 hydraulic arm on a five-axle VOLVO truck with an exclusive special finish focused on large-format glazing in the smallest detail.

ZINC was founded on 24 July 1903, when Alois Zink registered the trade "blacksmithing and vehicle construction" with the Landsberg trade office. Today the company is run by the 4th generation, Susanne and Andreas Zink. KMB's managing director, Jiří Šubrt, first met Andreas Zink in 2023. Jiri decided to fulfil his dream - to buy a truck with a hydraulic arm. He started by choosing the right hydraulic arm, and working towards the biggest one possible, he chose the Palfinger 22002. Long negotiations with Palfinger eventually ended in a dead end, so Jiří took a different route and contacted the Italian company HIAB/EFFER. During a visit to their Italian manufacturing plant, he chose the EFFER 2255 hydraulic arm. This choice marked a significant milestone as the Effer 2255 will be the largest hydraulic crane of its kind in the Czech Republic and boasts remarkable capabilities. The EFFER 2255 hydraulic arm model is EFFER's new flagship crane, designed to deliver unparalleled performance and get where others have to stop. In fact, thanks to KJ's technology solution, the hydraulic arm can be reconfigured from 8s to 10s for a vertical reach of nearly 35 meters vertically. In its maximum configuration (8s+KJ2s+Jib L6s), the 2255 crane reaches a height of 55 metres, guaranteeing exceptional performance. Jiří made the selection but has not yet purchased the hydraulic crane, everything was still in the planning stage.

The next task was to find a suitable truck and a company that assembles hydraulic loading cranes on trucks. Two companies, both based in Germany, made an offer to Jiri. ZINC emerged victorious from the duel, both because of the professionalism, solidity, and quality of the work, and because of the professionalism, solidity and personal qualities of the company's owner, Andreas Zink. Another plus, we can also call it luck, was the fact that when Jiří first arrived at Zinc, there was a new Volvo truck standing on the company premises. Later, during a meeting, it turned out that it was "free" and that Jiří could have it right away. The standard waiting time for such a truck is over 1 year. Jiří told Andreas that he had looked out for the EFFER 2255 when he visited the Italian HIAB/EFFER plant, that he had seen it standing there in their factory compound and Andreas said "Well, that's my "hand", I'm waiting for its delivery, it will be here within a week". For the record, the standard delivery time for this hydraulic arm is 24 months.

So Jiří, who thought he would have the truck with the hydraulic crane in two years at the earliest, plus he was counting on the assembly time, which could be another six months, was faced with a situation where he could have both the truck and the arm literally right away. It's nice when your dream can come true almost immediately, but Jiří had planned to make this investment, which amounts to around 1 million euros, several years down the line.  Now he was faced with a dilemma. Can we do it financially? Can we prepare for the expansion of our customer base? Are we ready for it? YES, WE ARE AND WE CAN HANDLE IT. Jiří later recalled the early days of his negotiations with Andreas and said, "He (Andreas) was the only one who asked me WHY I WANTED THIS MACHINE, WHAT I WAS GOING TO DO WITH IT." And that was crucial. Jiří then introduced our business to Andreas, that we specialise in large format glazing in addition to lifting work of all kinds. And Andreas showed him drawings and photos and said, "Look at this truck with the hydraulic arm. We spent three months with the owner, my friend Thomas, working on the details and equipment of the car and he's doing the same job you are." And that was it. Why invent what's already been invented? Jirka says, that's what I want, copy-paste, please. DEAL DONE.

 

Jiri and Andreas "hit it off", they have a lot of similar qualities, they've each been running their businesses for a couple of decades, they're both very hardworking, you can see the results behind them, and they're also incredibly humble.

Last week, Jiří visited Andreas Zinc in Landsberg am Lech, where ZINC company is based, to see the work in progress. For it's not just about fitting a hydraulic load crane to a truck. First, the truck frame had to be completely "stripped". This was followed by special, very strong, reinforcement of the truck frame; a front support foot was attached to the front of the cab and two cylinders were welded in, which rest in an extremely strong shell to prevent them from bending or otherwise being damaged when the hydraulic arm is working over the cab and the pressure exerted on the front of the truck is high.  The visit also included the creation of a drawing and subsequent manufacture of the adaptors that will be fitted to the last part of the fly jib. Different types of vacuum lifters will then be attached to the different types of adapters as the orders are placed, with a load capacity of 4 200 kg using the last part of the fly jib. 

It is more than clear that Zinc's employees are consummate professionals equipped with great technology and techniques. Andreas Zinc carries out the installation of Italian Hiab and Effer hydraulic cranes on trucks, starting from 30 Tm size. The Effer hydraulic crane promises safety, economy, and reliable performance. Industry-leading technology drives its outstanding performance and efficiency. First-class safety features ensure operator safety and control and minimize risk to individuals or the environment. State-of-the-art design and manufacturing are backed by Hiab's/Effer´s service and maintenance contracts that guarantee a long lifetime investment. These hydraulic arms are easy to mount on vehicles, meaning fewer certifications and better city passes than larger telescopic or tower cranes would require. This reduces costs and increases flexibility. Win-win situation. The EFFER 2255 hydraulic loading arm we chose is a top-of-the-line piece of professional equipment that will give our company the flexibility to handle any loading, lifting or glazing challenge that comes its way. ZINC has taken the whole machine to the next level by equipping it to the smallest detail for glazing needs. Another small crane, the HIAB T-HIDUO 039, with a capacity of 995 kg, will be installed on the Volvo truck to position the footings. These will be stored on the truck platform next to the crane. A magnet is installed in the centre of each pad, so feeding and positioning by the crane is very simple. The car spaces are perfectly utilised and filled with boxes of various sizes for tools, vacuum jacks and for everything the operator needs for glazing and lifting work. Around mid-May, Andreas Zink will arrive with the new truck and Effer crane arm and give our operators and mechanics a five-day training session. Another important element is remote diagnostics. This means that in the event of a problem Andreas is able to connect to the hydraulic arm and diagnose the problem remotely.

Andreas Zink's expertise in the installation of Italian hydraulic cranes/hydraulic arms, together with the superior capabilities of the Effer crane, promise safety, efficiency, and reliability. The Effer 2255 crane represents the pinnacle of professional equipment and offers our company unparalleled flexibility to tackle a variety of loading, lifting and glazing tasks.

As we eagerly await the arrival of the truck in mid-May, accompanied by Andreas Zink for operator and mechanic training, we are confident that this collaboration will enhance our capabilities and strengthen our commitment to providing excellent service to our clients.

Stay tuned for updates on our expanded operations and capabilities as we incorporate the Effer 2255 crane into our fleet. We express our sincere thanks to Andreas Zink and the entire team at Zinc Nutzfahrzeuge for their outstanding partnership and commitment to excellence. Together we look forward to reaching new heights of success.

Hydraulická ruka EFFER 2255 již brzy v KMB - ředitel Jiří Šubrt navštívil Zinc Nutzfahrzeuge

Hydraulická ruka EFFER 2255 již brzy v KMB - ředitel Jiří Šubrt navštívil Zinc Nutzfahrzeuge

V tomto týdnu se ředitel společnosti KMB STAVEBNÍ SERVIS s.r.o. Jiří Šubrt sešel s ředitelem společnosti ZINC Nutzfahrzeuge Andreasem Zincem. V ZINCu  v současné době finišují montáž hydraulické ruky EFFER 2255 na pětinápravový nákladní vůz VOLVO s exkluzivní speciální úpravou zaměřenou do nejmenšího detailu na velkoformátové zasklívání.

Společnost ZINC byla založená dne 24. července 1903, kdy Alois Zink zaregistroval u živnostenského úřadu v Landsbergu živnost "kovářství a stavba vozidel". Dnes firmu řídí již 4. generace, Susanne a Andreas Zinkovi. Ředitel KMB, Jiří Šubrt, se poprvé setkal s Andreasem Zinkem v roce 2023. Jiří se rozhodl splnit si svůj sen – pořídit si nákladní auto s hydraulickou rukou. Započal výběrem správného hydraulické ruky, a směřoval k tomu největšímu možnému, vybral si Palfinger 22002. Dlouhá jednání se společností Palfinger nakonec skončila ve slepé uličce, tudíž se Jiří vydal jinou cestou a kontaktoval italskou společnost HIAB/EFFER. Při návštěvě jejich italského výrobního závodu si vybral hydraulickou ruku EFFER 2255. Tato volba znamenala významný milník, protože Effer 2255 bude největším hydraulickým jeřábem svého druhu v České republice a může se pochlubit pozoruhodnými schopnostmi. Model hydraulické ruky EFFER 2255 je novou vlajkovou lodí společnosti EFFER, která byla navržena tak, aby poskytla jedinečný výkon a dostala se tam, kde se ostatní musí zastavit. Díky technologickému řešení KJ je totiž možné změnit konfiguraci hydraulické ruky z 8s na 10s pro vertikální dosah téměř 35 metrů vertikálně. V maximální konfiguraci (8s+KJ2s+Jib L6s) dosahuje jeřáb 2255 výšky 55 metrů, což zaručuje mimořádný výkon. Jiří provedl výběr, ale zatím hydraulický jeřáb nezakoupil, vše probíhalo zatím v oblasti plánování.

Dalším úkolem bylo najít odpovídající nákladní vůz a firmu, která se zabývá montáží hydraulických nakládacích jeřábů na nákladní vozy. Jiřímu se nabízely v úvahu dvě společnosti, obě sídlící v Německu. Z duelu vyšla vítězně společnost ZINC, a to jak z důvodu odbornosti, solidnosti a kvality práce, tak z důvodu profesionality, solidnosti a osobních vlastností majitele firmy, Andrease Zinka. Dalším plusem, můžeme to také nazývat štěstím, byl fakt, že právě když Jiří přijel do společnosti Zinc poprvé, stál v areálu firmy nový nákladní vůz Volvo. Později při jednání se ukázalo, že je „volný“ a že ho tedy Jiří může mít hned. Standardní čekací doba na takový vůz přesahuje 1 rok. Jiří Andreasovi říkal, že si při návštěvě italského závodu HIAB/EFFER vyhlédnul EFFER 2255, že ji tam viděl vyrobenou a Andreas říká: „No, to je moje „ruka“, čekám na její dodávku, během týdne tu bude“. Pro úplnost dodávám, že standardní dodací lhůta této hydraulické ruky je 24 měsíců.

Takže Jiří, který se domníval, že bude mít nákladní vůz s hydraulickým jeřábem nejdříve za dva roky, plus počítal s dobou montáže, což může představovat dalšího půl roku, byl postaven před situaci, kdy obojí, jak vůz, tak ruku, může mít doslova a do písmene hned. Ono je hezké, když se Váš sen může splnit téměř okamžitě, nicméně Jiří plánoval uskutečnit tuto investici, která obnáší zhruba 1 milion Euro, až za několik let.  Teď čelil dilematu. Zvládneme to finančně? Zvládneme se připravit na rozšíření základny našich zákazníků? Jsme na to připraveni? ANO, JSME A ZVLÁDNEME TO. Jiří později vzpomínal na začátky jednání s Andreasem a říkal: „On (Andreas) byl jediný, kdo se mě zeptal, NA CO TU MAŠINU CHCI, CO S NÍ BUDU DĚLAT.“ A to bylo zásadní. Jiří tehdy seznámil Andrease s naší činností, s tím, že se kromě zdvihacích prací všeho druhu specializujeme na velkoformátové zasklívání. A Andreas mu ukázal nákresy a fotky a říkal: „Podívejte se na tento vůz s hydraulickou rukou. S jeho majitelem, mým přítelem Thomasem, jsme na detailech a vybavení vozu strávili 3 měsíce a on se zabývá tou samou činností, co vy.“ A bylo to. Proč vymýšlet to, co už bylo vymyšlené? Jirka říká, to chci, copy-paste, prosím. DEAL DONE.

 

Jiří a Andreas si "padli do noty", mají spoustu podobných vlastností, každý z nich vede svoji firmu již pár desetiletí, oba jsou velmi pracovití, jsou za nimi vidět výsledky a zároveň jsou neuvěřitelně skromní.

V minulém týdnu Jiří navštívil Andrease Zinca ve městě Landsberg am Lech, kde firma ZINC sídlí, aby se podíval na pokračující práce. Není to totiž jen o montáži hydraulického nákladového jeřábu na nákladní vůz. Nejprve se musel rám vozu zcela „odstrojit“. Následovalo provedení speciálního, velmi pevného vyztužení rámu vozu; na přední část kabiny se připevnila přední opěrná patka a přivařily se tam dva válce, které spočívají v extrémně silném obalu, aby při práci s hydraulickou rukou nad kabinou vozu, a tím pádem velkému tlaku vyvíjenému na přední část vozu, nedošlo k jejich ohybu nebo jinému poškození.  Součástí návštěvy bylo rovněž vytvoření nákresu a následná výroba adaptérů, které se budou upevňovat na poslední část hydraulického krakorce. Na různé typy adaptérů se pak při zakázkách budou připevňovat různé druhy vakuových zvedáků, přičemž nosnost s použitím posledního dílu hydraulického krakorce je 4 200 kg.  

Je víc než jasné, že zaměstnanci společnosti Zinc jsou dokonalí profesionálové vybavení skvělou technikou a technologií. Andreas Zink provádí montáže italských hydraulických jeřábů Hiab a Effer na nákladní vozidla, a to od velikosti 30 Tm. Hydraulický jeřáb Effer slibuje bezpečnost, hospodárnost a spolehlivý výkon. Špičková technologie v oboru je hnacím motorem jejího vynikajícího výkonu a efektivity. Prvotřídní bezpečnostní prvky zajišťují bezpečnost a kontrolu obsluhy a minimalizují riziko pro jednotlivce nebo životní prostředí. Na nejmodernější konstrukci a výrobu se vztahují servisní a údržbové smlouvy společnosti Hiab, které zaručují dlouhou životnost investice. Tyto hydraulické ruky se snadno montují na vozidla, což znamená méně certifikací a lepší průjezdy městem, než by vyžadovaly větší teleskopické nebo věžové jeřáby. To snižuje náklady a zvyšuje flexibilitu. Win-win. Nakládací hydraulická ruka EFFER 2255, který jsme si vybrali, je špičkou v oblasti profesionálního vybavení, který naší firmě poskytne flexibilitu, aby zvládl jakoukoli nakládací, zvedací či zasklívací výzvu, která se mu postaví do cesty. Společnost ZINC posunula celou mašinu na vyšší level, a to tím, že ji do nejmenšího detailu vybavila pro potřeby zasklívání. Na nákladním voze Volvo bude nainstalován ještě jeden malý jeřáb HIAB T-HIDUO 039 s nosností 995 kg, který bude sloužit k polohování podložek pod patky. Tyto budou uloženy na podestě vozu vedle jeřábu. V centru každé podložky je instalován magnet, tudíž podávání a polohování jeřábem je velmi jednoduché. Prostory vozu jsou dokonale využity a vyplněny boxy různých velikostí na nářadí, vakuové zvedáky a na vše, co operátor potřebuje při zasklívání a zvedacích pracích. Zhruba v polovině května přijede Andreas Zink s novým "truckem" a jeřábovou rukou Effer a poskytne našim operátorům a mechanikům pětidenní školení. Dalším význam prvkem je diagnostika na dálku. To znamená, že v případě potíží je Andreas schopen se připojit k hydraulické ruce a na dálku diagnostikovat problém.

Odborné znalosti Andrease Zinka v oblasti instalace italských hydraulických jeřábů/hydraulických ruk spolu s vynikajícími schopnostmi jeřábu Effer jsou příslibem bezpečnosti, efektivity a spolehlivosti. Jeřábová ruka Effer 2255 představuje vrchol profesionálního vybavení a nabízí naší společnosti bezkonkurenční flexibilitu při řešení rozmanitých nakládacích, zvedacích a zasklívacích úkolů.

Vzhledem k tomu, že netrpělivě očekáváme příjezd nákladního vozu v polovině května v doprovodu Andrease Zinka za účelem zaškolení obsluhy a mechaniků, jsme přesvědčeni, že tato spolupráce zvýší naše schopnosti a posílí náš závazek poskytovat našim klientům vynikající služby.

Zůstaňte naladěni na aktuální informace o našem rozšířeném provozu a schopnostech po začlenění hydraulické ruky Effer 2255 do našeho vozového parku. Vyjadřujeme upřímné poděkování Andreasi Zinkovi a celému týmu společnosti Zinc Nutzfahrzeuge za jejich vynikající partnerství a oddanost dokonalosti. Společně se těšíme na dosažení nových výšin úspěchu.

 

Minijeřáby UNIC na cestě do druhohor

Minijeřáby UNIC na cestě za dinosaury do druhohor v Dinosauria Museum Praha

Dinosauria Museum Praha, ukryté v srdci outletového a zábavního komplexu POP Airport, není pouhým muzeem. Je to cesta zpět v čase, do doby, kdy vládli obři, a kde návštěvníci zažívají dobrodružství nevídaného rozsahu tváří v tvář dinosaurům v moderním interaktivním světě. A za tímto ohromujícím zážitkem stojí nejen pravěcí giganti, ale také technologický div – japonské minijeřáby UNIC.

Naše společnost, jako autorizovaný dealer UNIC mini-jeřábů, se chopila příležitosti stát se nedílnou součástí tohoto revolučního projektu. Srdcem naší operace byl zkušený jeřábník Martin Beníček a jeho věrný parťák – pásový mini-jeřáb UNIC-095 ECO. V interním prostředí muzea nelze používat standardní stroje produkující CO2, proto jsme do projektu nasadili náš „zelený“ UNIC-095 ECO s nulovými emisemi, který je ideální pro práci v citlivých prostředích.

Naším úkolem byla instalace nového exponátu, opravdové kostry dinosaura Edmontosaurus Annectens v hodnotě 70 milionů českých korun, což byl nesmírně důležitý úkol, který jsme přijali s pokorou a zároveň s obrovským nadšením. Naše předchozí zkušenosti s prací s dinosaury nám dávaly jistotu, že jsme na tento významný speciální úkol připraveni. V minulosti jsme totiž  instalovali dinosauří exponáty jak v tomto Dinosauria Museum Praha, tak na střeše obchodního domu Harfa v Praze, a rovněž jsme se podíleli na projektu Dino Parku v Maďarsku.

Nyní jsme se vrátili "na místo činu". Práce s dinosaury nám není cizí a my jsme hrdí, že jsme mohli přispět k vytvoření jedinečného zážitku pro návštěvníky Dinosauria Museum Praha. Společně jsme překonali obří překážky a ukázali světu, že kombinace technologie a historie může vyústit v něco úžasného.

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/edmontosaurus-vystava-dinosauri-kostra-paleontologie-stepan-picha.A240319_083340_domaci_pitt

 

 

Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz