Blog, Strana 15
Zařadili jsme do pronájmu novou přísavku na obloukové sklo (WH1000 OBLOUK SET) s následujícími parametry:
nosnost 800kg
min. rádius skla 1800mm
min. šířka skla 1250mm
min. výška skla 2550mm
Přísavku lze nakonfigurovat pro manipulaci s konkávním (vydutým) i konvexním (vypuklým) sklem.
Více informací naleznete brzy na našich webových stránkách.
V případě potřeby manipulovat se sklem o menší váze, vám rádi nabídneme menší přísavky na obloukové sklo s nosností 410kg a 270kg.
Přeprava stavebních strojů, zemědělské techniky, vysokozdvižných vozíků, plošin, přeprava tabulového materiálu, palet a velkoformátových skel a dalších strojů a zařízení.
Zabezpečujeme přepravu stavebních strojů (traktorbagry, bagry kolové i pásové, válce a další hutnící techniku, nakladače, buldozery, traktory, VZV - vysokozdvižné vozíky a plošiny po území České republiky, Slovenska a celé Evropské unie.
K přepravě slouží speciální nákladní vůz Scania 8x2 *6 Euro 6 .
Podvalník na přepravu strojů je schopen naložit náklad do rozměrů 2,5x3x9,3 m a o hmotnosti do 17,5t. Vozidlo je vybaveno nájezdy s nájezdovým úhlem menším než 12 stupňů a silným navijákem.
Převoz strojů techniky a nákladu řešíme speciálním odtahovým a také velmi univerzálním vozem se sklopnými nájezdy, takže technika při nakládce a vykládce nepotřebuje nákladovou rampu. Dále lze při nakládce použít naviják. Řidiči mají strojnické průkazy a umí naložit a vyložit téměř jakoukoliv přepravovanou techniku.
Ceny za přepravu:
Účtujeme za přepravu strojů, techniky a nákladu z Horních Počernic do místa nakládky do místa vykládky a zpět do Horních Počernic (Praha 9). Cena je stanovena na základě skutečně ujetých kilometrů. Dále lze účtovat rozvoz po Praze na základě jedné paušální částky zahrnující nakládku vykládku a další služby.
Vozidlo má vydané souhlasy k vjezdu do zóny s dopravním omezením se symbolem zákazu vjezdu autobusů a zákazem vjezdu nákladních automobilů s celkovou hmotností nad 3,5 tuny nebo nad 6 tun do centra Prahy. Díky kompaktním rozměrům a vysoké nosnosti je to pravděpodobně nejlépe postavené vozidlo určené k tomuto provozu. Plocha pro náklad je pouze o cca 10 cm vyšší než u klasického podvalníku.
Požadavky a nároky našich zákazníků na zasklívání začínají být v některých případech čím dál více složitější a náročnější.
U této manipulace nebyl problém s prostorem, ani váhou, či velikostí skla, ale s extrémní výškou v kombinaci s jednou zásadní překážkou a to byla ocelová lávka těsně nad rámem zasklení, což vylučovalo použití obyčejné přísavky na sklo zavěšené na háku autojeřábu.
Rámy pro zasklení se nacházely v 11. patře výškové budovy ve Zlíně, což je cca 45 m nad okolním terénem.
Pro tuto manipulaci byl použitý dostatečně vysoký autojeřáb, v tomto případě krásný LIEBHERR 1070-4.1 - 70t spolu s naší skvělou novinkou Vahadlo a přísavka WH1000.
Použití Vahadla bylo zásadní, abychom jednoduše, elegantně, ale hlavně bezpečně dostali sklo pod ocelovou lávkou do rámu.
Díky dálkovému ovládání Vahadla jsme velmi jednoduše docílili vertikální polohy skla a i díky tomu byla manipulace jednodušší.
K větší bezpečnosti přispělo též i dálkově řízené odsávání přísavky WH1000.
Aby nedocházelo k samovolnému otáčení skla s Vahadlem a přísavkou na laně autojeřábu, požili jsme 2 ks horolezeckých lan, díky kterým jsme byli schopni sklo stabilizovat při transportu vzhůru.
Lištování skel probíhalo zvenku, takže byli povoláni dva lezci, kteří měli za úkol sklo v rámu zafixovat.
Manipulace s těžkými a nadrozměrnými
Další akce s naším novým vakuovým manipulátorem na sklo Oskar 600 proběhla v Brně.
Manipulovalo se zde 5 ks skel o hmotnosti cca 400 kg, což pro tohoto "fešáka" nebyl žádný problém. Otáčení velkoformátových skleněných tabulí, náklon pro bezpečné otočení pod nízkým stropem, či natočení skleněné tabule pro jednodušší pojezd ve stísněných prostorech mezi zdmi jsou automatické vlastnosti, které tento vozík na sklo a manipulátor na sklo v jednom dokáže.
Mikropojezd spolu s dálkovým kabelovým ovládáním ramene je spíše zábavou, než skutečnou prací, když je nutno osadit sklo s milimetrovou přesností.
Vyzdvižení a sundání z 5-tého patra s pomocí městského autojeřábu proběhlo bez komplikací.
S rostoucí flotilou našich minijeřábů UNIC, vakuových přísavek na sklo a dalších manipulátorů, jsme museli rozšířit o nové dopravní prostředky i náš vozový park. Reagujeme tím na stále rostoucí požadavky našich zákazníků na pronájem a rychlejší dodávky našich zvedacích zařízení na stavbu.
Nové auta Fiat, nákladní vůz Iveco a přívěsné vozíky Agados a Paragan jsou vám nyní k dispozici v našich depech v Čechách v Praze – Horních Počernicích a na Moravě v Uherském Hradišti.
Na přívěsné dvouosé vozíky s nosností až 2040kg (2500kg celkem), můžete naložit typy minijeřábů UNIC URW-094, URW-095 a URW-295. Přívěsné vozíky jsou vám k dispozici i k pronájmu. Jeřábky na vozík najíždějí po svých pásech pomocí přiložených hliníkových nájezdů.
Nákladní vůz IVECO je vybaven sklopným kontejnerem s nosností 9 tun a velikostí ložné plochy 6m x 2,3m. Výška ložné plochy je 1,4m. Tímto dokážeme operativně dodat na vaši akci i náš největší jeřáb k pronájmu UNIC URW-706 s vlastní váhou 8 tun a nosností 6000kg.
Poslední ze stávající flotily nákladních aut jsou vozy Fiat Ducato, které převezou vakuové přísavky na sklo a minijeřáby až do velikosti URW-295 i uvnitř nákladového prostoru nebo na přívěsném vozíku.
Další menší i velké nákladní vozy připravujeme.
Montáž tobogánu uprostřed lesa mezi vzrostlými stromy kde se nedostane prakticky žádná standardně používaná technika je vždycky logistický oříšek.
Pro minijeřáb UNIC-095 s Krakorcem, toto nebyl žádný problém. Bylo ale nutné vytipovat vhodnou trasu pro projetí minijeřábu lesním terénem k místu instalace, najít vhodné místo pro rozpatkování a poté už mohlo dojít na samotnou montáž tobogánu.
Práce započaly vztyčením nosného sloupu, na který se po jeho ukotvení do železobetonového základu postupně osazovali jednotlivé části tobogánu, které nebyly příliš těžké, ale spíše mohutné a kluzké.
Jako skvělý pomocník se osvědčil Krakorec, který zvýšil zdvih minijeřábu UNIC-095 o cca 1,5 m. V tomto případě nebylo zapotřebí se s minijeřábem přesouvat, takže celou montáž tobogánu bylo možno provést z jednoho místa, což podstatně urychlilo celou montáž.
Zaslívání v hustém mokrém sněžení není žádný med, ale že to jde jsme se přesvědčili na jedné z našich zasklívacích akcí, tentokrát u Banské Bystrice na Slovensku.
Práce s přísavkou za deště, mokrého sněžení a v podobných situacích není výrobcem přísavek doporučená, avšak po malé úpravě toto s velkou opatrností jde. Je si ale nutné uvědomit, že se jedná o stížené podmínky, a práce by měly provádět pouze osoby proškolené, znalé problému a hlavně rizika. Práce v takových to podmínkách neskrývá pouze zvýšené riziko úrazu, či nehody.
Při plánování je třeba počítat s tím, že se práce v hustém sněžení, či dešti můžou zásadně protáhnout a podstatně tak prodloužit čas strávený na zakázce, v horším případě musí být práce pozastaveny, či úplně zrušeny.
V tomto konkrétním případě se podařilo zasklít skrz rám všech pět skel za jeden den, což bylo zásluhou toho, že nebylo zapotřebí přejíždět s minijeřábem a také skvělé spolupráce s techniky objednatelské firmy.
Tak jako se rozšiřují nároky a požadavky našich vážených zákazníků, tak se rozšiřuje i flotila naší manipulační techniky se sklem.
Je nám ctí vám představit náš nový manipulátor se sklem - Oskar 600
Jedná se o vakuový, manipulační, elektricky poháněný vozík určený pro montáže skel, skleněných tabulí, či kompletních oken do hmotnosti až 600 kg.
Stará řecko-latinská moudrost, že Dvakrát do stejné řeky nevstoupíš určitě platí i v dnešní době. Pro naše minijeřáby, přísavky a další techniku to ale není zas až tak pravda.
Největší akce naší firmy, co do počtu najetých kilometrů (cca 4800 km) proběhla ke konci března a to hned na dvou místech. Tentokrát to "odnesly" již dříve navštívené destinace, a to jihofrancouzská přístavní Marseille (článek a fotky z předcházející akce >>>TU<<<) a světoznámé město módy, severoitalské Miláno (článek a fotky z předcházející akce >>>TU<<<). Nejednalo se o dokončení předešlých akcí, ale o další zasklívací mise s naší již tolikrát osvědčenou technikou. Volba tentokrát padla na minijeřáb UNIC-295i a kombinaci přísavek WH800 a P11104.
U minijeřábu UNIC-295i to byla jasná volba z důvodu elektrického pohonu, protože práce v Marseille probíhaly v nočních hodinách uvnitř obchodního centra Centre La Valentine.
Při tomto jeřábování se báječně osvědčily naše dva doplňky, a to Plastové roznášecí desky pod pásy minijeřábu (tzv. PRD) a dále Plastové podložky pod patky minijeřábu (tzv. PPP).
Plastové roznášecí desky (PRD) jsou výborným doplňkem všude tam, kde je nežádoucí kontakt černého gumového pásu minijeřábu s podkladem, v tomto případě se jednalo o leštěnou mramorovou podlahu, v jiných případech to může být také travní porost, kamínky, vyosívky, hlinité terény, apod.
Plastové podložky pod patky minijeřábu (PPP) v tomto případě neplnily funci roznesení zatížení od patky do podkladu, ale měly spíš ochrannou funkci podlahy, aby kovové části patky nepoškrábaly leštěnou mramorovou podlahu.
Přísavka WH800 byla vybrána z důvodu osazení 800 kg skla v Miláně. Práce s touto úžasnou přísavkou byly o to jednodušší, že je vybavena ramenem dlouhým pouhých 600 mm, což usnadňovalo protažení skla rámem a jeho osazení a zalištování zevnitř, nikoli fasádně! Taková to manipulace zasklívací práce sice prodlužuje, ale pro naši skvělou techniku a šikovnou obsluhu není problémem.
Přísavka P11104 byla vybrána proto, že byl požadavek na protažení skla dlouhého cca 4800 mm, ale vysokého pouhých 600 mm skrz rám a jeho osazení a zalištování zevnitř. Přísavka pro tuto manipulaci musela být zbavena klasického ramene a opatřena pouze očkem pro uchycení na hák minijeřábu.
Pozorný a zkoumavý čtenář by si spočítal, že cesta Uherské Hradiště - Marseille - Milán - Uherské Hradiště nedá zmiňovaných 4800 km a právě v tomto byla zvláštnost této akce. Práce byly naplánovány v tomto pořadí: Částečné zasklení s vysklením staré výlohy v Marseille, poté přejezd do Milána. V Miláně kompletní zasklení všech skel a poté přesun zpět do Marseille, kde čekala na dodělání vysklená část staré výlohy z první části akce. Může se zdát, že to nedává smysl, ale pokud si náš zákazník rozplánuje práce v tomto pořadí, není ani takto logisticky náročnější akce pro nás problém.
Že pojedeme do Dánské Kodaně zasklívat na dvakrát jsme vědeli od začátku a o to byly práce jednodušší.
Při první násvštěvě proběhla vzevrubná obhlídka místa osazení skel, na kterou byl vybrán minijeřáb UNIC-095 s přísavkou MRTA6.
Práce probíhaly stejně jako při první etapě na rušné pěší zóně, proto se muselo začínat v brzkých ranních hodinách, kdy nebyl velký provoz, aby se podařilo připravit stojany se skly na potřebné místa.
Protože byla provedena kvalitní příprava, a technici našeho zákazníka provádí velmi kvalitní práci, proběhly práce v rekordně krátkém čase a bez závažných problémů, takže po 5-ti hodinách prací bylo vše hotovo.
Zasklívací práce se protáhly snad jen tím, že bylo zapotřebí bezpečně protáhnout všechny skla skrz rám dovnitř budovy a osadit a zalištovat je zevnitř.
Malou zajímavostí této druhé etapy prací bylo, že cesta do Kodaně trvala 1,5 dne, práce na zakázce 5 hodin a cesta zpět znovu 1,5 dne. Toto je zdárná ukázka toho, že jsme schopni pro zákazníka udělat takřka nemožné...