DOKÁŽEME TO, CO JINÍ NE! VOLEJTE 603 903 888

Blog, Strana 10

Pavouk jménem UNIC 295 zahradníkem

Nejenom na zvedání skla, ocelových konstrukcí či jiných materiálů na stavbě, je potřeba pavoučí minijeřáb UNIC.

V tomto případě se stal pavouk zahradníkem, když v Praze na Pankráci přesouval 1800kg těžký skoro dva metry vysoký květináč z místa složení z nákladního vozu několik desítek metrů po dlažbě s omezeným zatížením.

Rozložení váhy stroje a váhy břemene pomohlo nejen patkování na čtyři body, ale i plastové podložky pod patky, které jsou součástí výbavy každého stroje, který jede na stavbu.

Protože se minijeřáby UNIC objevují nejen na dlažbě s nízkým zatížením, ale i na střechách, v podsklepených průjezdech domů, na parkovacích domech apod., dokážeme v případě nutnosti pro statika spočítat zatížení na plochu patky minijeřábu UNIC s břemenem v jakékoliv konfiguraci. Na základě takového výpočtu pak již jen statik stanoví podmínky pro patkování (zvětšení plochy roznášecí desky, podstojkování stropu, patkování na průvlaku nebo právě mimo něj apod.)

Většinu našich minijeřábů převážíme na akce na nízkoložném dvouosém přívěsném vozíku.

S minijeřábem UNIC za kulturou

Minijeřáb UNIC 095 se objevil na "prknech, která znamenají svět", když v Praze ve Státní opeře pomáhal s přesunem pásového minibagru CAT. Protože nebyla nalezena jiná příjezdová cesta do hlediště, bylo zapotřebí přesunout minibagr z jeviště do hlediště vzduchem pomocí jeřábu.

Státní opera nyní, téměř po 44 letech, prochází rekonstrukcí, kdy se obě budovy, historická i provozní, dočkají významnějších stavebních a restaurátorských úprav.
Rekonstrukcí projde i skleněná fasáda provozní budovy. Projekt by měl trvat 27 měsíců.

Minijeřáb UNIC 095 je samochodné zvedací zařízení, které je díky svým rozměrům (pouhých 0,6 m šířka) ideální pro speciální práce a pohyb v interiérech a kolem staveb. Každá jeho patka může být zajištěna v jiném úhlu. Tato funkce umožňuje umístění jeřábu i do stísněných prostor, kde by se jiné stroje buď nedostaly nebo nezapatkovaly. Patentovaný systém UNIC zabraňující převržení stroje zvyšuje bezpečnost práce s mini jeřábem i v situaci asymetrického rozložení patek jeřábu. V případě manipulace se sklem můžou být na hák jeřábku nebo jeho krakorec zavěšeny přísavky na sklo o různých nosnostech a velikostech.
Bližší technické parametry, možnosti využití a fotky ze zajímavých akcí tohoto „spider jeřábu“ naleznete na www.kmbss.cz.

Smetanova Litomyšl a minijeřáb UNIC 706

Festival Smetanova Litomyšl, tak jako každý rok využila služeb firmy KMB STAVEBNÍ SERVIS, při instalaci a demontáži pódia na hlavním nádvoří zámku pomocí našeho minijeřábu UNIC 706.

Smetanova Litomyšl se koná na přelomu června a července již od roku 1946. Festival je druhým nejstarším hudebním festivalem v České republice, zároveň patří k největším pravidelným festivalům klasické hudby u nás.

 

Minimální rozměry pro průjezd bránou na hlavní nádvoří zámku a nosnost 6000kg - zadání, jehož jediným řešením vhodně kombinujícím rychlost a náklady na tuto manipulaci by UNIC URW-706.
Díky zkušenému jeřábníkovi ovládající stroj pákami a dálkovým radiovým ovládáním, šla stavba ocelové konstrukce šroub na šroub jako po másle.

Kompaktní minijeřáb byl na místo přepraven naší novou čtyřnápravovou Scanií s ložnou plochou pouze 105cm nad zemí.

Nová přísavka na obloukové sklo s nosností 800kg

Zařadili jsme do pronájmu novou přísavku na obloukové sklo (WH1000 OBLOUK SET) s následujícími parametry:

nosnost 800kg
min. rádius skla 1800mm
min. šířka skla 1250mm
min. výška skla 2550mm

Přísavku lze nakonfigurovat pro manipulaci s konkávním (vydutým) i konvexním (vypuklým) sklem.

Více informací naleznete brzy na našich webových stránkách.

V případě potřeby manipulovat se sklem o menší váze, vám rádi nabídneme menší přísavky na obloukové sklo s nosností 410kg a 270kg.

Přeprava strojů

Přeprava stavebních strojů, zemědělské techniky, vysokozdvižných vozíků, plošin, přeprava tabulového materiálu, palet a velkoformátových skel a dalších strojů a zařízení.

Zabezpečujeme přepravu stavebních strojů (traktorbagry, bagry kolové i pásové, válce a další hutnící techniku, nakladače, buldozery, traktory, VZV - vysokozdvižné vozíky a plošiny po území České republiky, Slovenska a celé Evropské unie. 

K přepravě slouží speciální nákladní vůz Scania 8x2 *6 Euro 6 .

Podvalník na přepravu strojů je schopen naložit náklad do rozměrů 2,5x3x9,3 m a o hmotnosti do 17,5t. Vozidlo je vybaveno nájezdy s nájezdovým úhlem menším než 12 stupňů a silným navijákem.

Převoz strojů techniky a nákladu řešíme speciálním odtahovým a také velmi univerzálním vozem se sklopnými nájezdy, takže technika při nakládce a vykládce nepotřebuje nákladovou rampu. Dále lze při nakládce použít naviják. Řidiči mají strojnické průkazy a umí naložit a vyložit téměř jakoukoliv přepravovanou techniku.

Ceny za přepravu:

Účtujeme za přepravu strojů, techniky a nákladu z Horních Počernic do místa nakládky do místa vykládky a zpět do Horních Počernic (Praha 9). Cena je stanovena na základě skutečně ujetých kilometrů. Dále lze účtovat rozvoz po Praze na základě jedné paušální částky zahrnující nakládku vykládku a další služby.

Vozidlo má vydané souhlasy k vjezdu do zóny s dopravním omezením se symbolem zákazu vjezdu autobusů a zákazem vjezdu nákladních automobilů s celkovou hmotností nad 3,5 tuny nebo nad 6 tun do centra Prahy. Díky kompaktním rozměrům a vysoké nosnosti je to pravděpodobně nejlépe postavené vozidlo určené k tomuto provozu. Plocha pro náklad je pouze o cca 10 cm vyšší než u klasického podvalníku.

Extrémní zasklívání pod převisem v 45 metrech

Požadavky a nároky našich zákazníků na zasklívání začínají být v některých případech čím dál více složitější a náročnější.

U této manipulace nebyl problém s prostorem, ani váhou, či velikostí skla, ale s extrémní výškou v kombinaci s jednou zásadní překážkou a to byla ocelová lávka těsně nad rámem zasklení, což vylučovalo použití obyčejné přísavky na sklo zavěšené na háku autojeřábu.

Rámy pro zasklení se nacházely v 11. patře výškové budovy ve Zlíně, což je cca 45 m nad okolním terénem.

Pro tuto manipulaci byl použitý dostatečně vysoký autojeřáb, v tomto případě krásný LIEBHERR 1070-4.1 - 70t spolu s naší skvělou novinkou Vahadlo a přísavka WH1000.

Použití Vahadla bylo zásadní, abychom jednoduše, elegantně, ale hlavně bezpečně dostali sklo pod ocelovou lávkou do rámu.

Díky dálkovému ovládání Vahadla jsme velmi jednoduše docílili vertikální polohy skla a i díky tomu byla manipulace jednodušší.

K větší bezpečnosti přispělo též i dálkově řízené odsávání přísavky WH1000.

Aby nedocházelo k samovolnému otáčení skla s Vahadlem a přísavkou na laně autojeřábu, požili jsme 2 ks horolezeckých lan, díky kterým jsme byli schopni sklo stabilizovat při transportu vzhůru.

Lištování skel probíhalo zvenku, takže byli povoláni dva lezci, kteří měli za úkol sklo v rámu zafixovat.

Manipulace s těžkými a nadrozměrnými

Instalace skel pomocí manipulátoru na sklo Oskar 600

Další akce s naším novým vakuovým manipulátorem na sklo Oskar 600 proběhla v Brně.

Manipulovalo se zde 5 ks skel o hmotnosti cca 400 kg, což pro tohoto "fešáka" nebyl žádný problém. Otáčení velkoformátových skleněných tabulí, náklon pro bezpečné otočení pod nízkým stropem, či natočení skleněné tabule pro jednodušší pojezd ve stísněných prostorech mezi zdmi jsou automatické vlastnosti, které tento vozík na sklo a manipulátor na sklo v jednom dokáže.

Mikropojezd spolu s dálkovým kabelovým ovládáním ramene je spíše zábavou, než skutečnou prací, když je nutno osadit sklo s milimetrovou přesností.

Vyzdvižení a sundání z 5-tého patra s pomocí městského autojeřábu proběhlo bez komplikací.

Nové přírustky ve vozovém parku

S rostoucí flotilou našich minijeřábů UNIC, vakuových přísavek na sklo a dalších manipulátorů, jsme museli rozšířit o nové dopravní prostředky i náš vozový park. Reagujeme tím na stále rostoucí požadavky našich zákazníků na pronájem a rychlejší dodávky našich zvedacích zařízení na stavbu.

Nové auta Fiat, nákladní vůz Iveco a přívěsné vozíky Agados a Paragan jsou vám nyní k dispozici v našich depech v Čechách v Praze – Horních Počernicích a na Moravě v Uherském Hradišti.

Na přívěsné dvouosé vozíky s nosností až 2040kg (2500kg celkem), můžete naložit typy minijeřábů UNIC URW-094, URW-095 a URW-295. Přívěsné vozíky jsou vám k dispozici i k pronájmu. Jeřábky na vozík najíždějí po svých pásech pomocí přiložených hliníkových nájezdů.

Nákladní vůz IVECO je vybaven sklopným kontejnerem s nosností 9 tun a velikostí ložné plochy 6m x 2,3m. Výška ložné plochy je 1,4m. Tímto dokážeme operativně dodat na vaši akci i náš největší jeřáb k pronájmu UNIC URW-706 s vlastní váhou 8 tun a nosností 6000kg.

Poslední ze stávající flotily nákladních aut jsou vozy Fiat Ducato, které převezou vakuové přísavky na sklo a minijeřáby až do velikosti URW-295 i uvnitř nákladového prostoru nebo na přívěsném vozíku.

Další menší i velké nákladní vozy připravujeme.

Minijeřáb UNIC-095 s krakorcem při montáži tobogánu

Montáž tobogánu uprostřed lesa mezi vzrostlými stromy kde se nedostane prakticky žádná standardně používaná technika je vždycky logistický oříšek.

Pro minijeřáb UNIC-095 s Krakorcem, toto nebyl žádný problém. Bylo ale nutné vytipovat vhodnou trasu pro projetí minijeřábu lesním terénem k místu instalace, najít vhodné místo pro rozpatkování a poté už mohlo dojít na samotnou montáž tobogánu.

Práce započaly vztyčením nosného sloupu, na který se po jeho ukotvení do železobetonového základu postupně osazovali jednotlivé části tobogánu, které nebyly příliš těžké, ale spíše mohutné a kluzké.

Jako skvělý pomocník se osvědčil Krakorec, který zvýšil zdvih minijeřábu UNIC-095 o cca 1,5 m. V tomto případě nebylo zapotřebí se s minijeřábem přesouvat, takže celou montáž tobogánu bylo možno provést z jednoho místa, což podstatně urychlilo celou montáž.

Zasklívání v extrémním počasí

Zaslívání v hustém mokrém sněžení není žádný med, ale že to jde jsme se přesvědčili na jedné z našich zasklívacích akcí, tentokrát u Banské Bystrice na Slovensku.

Práce s přísavkou za deště, mokrého sněžení a v podobných situacích není výrobcem přísavek doporučená, avšak po malé úpravě toto s velkou opatrností jde. Je si ale nutné uvědomit, že se jedná o stížené podmínky, a práce by měly provádět pouze osoby proškolené, znalé problému a hlavně rizika. Práce v takových to podmínkách neskrývá pouze zvýšené riziko úrazu, či nehody.

Při plánování je třeba počítat s tím, že se práce v hustém sněžení, či dešti můžou zásadně protáhnout a podstatně tak prodloužit čas strávený na zakázce, v horším případě musí být práce pozastaveny, či úplně zrušeny.

V tomto konkrétním případě se podařilo zasklít skrz rám všech pět skel za jeden den, což bylo zásluhou toho, že nebylo zapotřebí přejíždět s minijeřábem a také skvělé spolupráce s techniky objednatelské firmy.

 
Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz